Το σχολικό έτος 2022-23 λειτούργησαν στο σχολείο μας 3 εκπαιδευτικοί όμιλοι με θέμα: “Η Μικρασία πριν και μετά την καταστροφή.”
Πραγματοποιήθηκαν 24 δίωρες συναντήσεις κάθε Παρασκευή την 7η και 8η ώρα μετά το τέλος του ωρολογίου σχολικού προγράμματος. Η υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος των ομίλων ήταν σύμφωνο με τις αρχές της ελεύθερης έκφρασης, της επικοινωνίας και της συνεργασίας των μελών μεταξύ τους.
Οι μαθητές/τριες, με συνέπεια και ενδιαφέρον συμμετείχαν σε όλες τις δράσεις και τις επισκέψεις που πραγματοποιήθηκαν στην πόλη μας ( ταινία, εκθέσεις, ομιλίες, θεατρικές παραστάσεις, συναυλίες) και διδάχθηκαν Μικρασιάτικους χορούς στο σύλλογο Μικρασιατών Καλαμάτας.
- Την ευθύνη του εκπαιδευτικού ομίλου «Λέσχη ανάγνωσης με θέμα: Η Μικρασία πριν και μετά την καταστροφή» είχαν οι καθηγήτριες κ. Γκότση Αικατερίνη και κ. Κόλλια Μαρία και συμμετείχαν δώδεκα μαθητές/τριες, από τις τρεις τάξεις του σχολείου μας.
- Την ευθύνη του εκπαιδευτικού ομίλου «Η Μικρασία μέσα από τις τέχνες» είχαν οι καθηγήτριες κ. Γεωργακοπούλου Μάρθα και κ. Καβουσανού Ασπασία και συμμετείχαν δέκα μαθήτριες από τις τρεις τάξεις του σχολείου μας.
- Την ευθύνη του εκπαιδευτικού ομίλου «Μαρτυρίες και τραγούδια από τη Μικρά Ασία» είχαν οι καθηγήτριες κ. Μάνου Μαρία και κ. Παπαδοπούλου Παναγιώτα και συμμετείχαν έντεκα μαθητές/τριες από τις τρεις τάξεις του σχολείου μας.
Στον 1ο Eκπαιδευτικό Όμιλο μελέτησαν την «Αιολική Γη» του Ηλ. Βενέζη και γνώρισαν την ζωή των Μικρασιατών πριν την καταστροφή. Με την ανάγνωση αποσπασμάτων από την «Γαλήνη» του Ηλ. Βενέζη, από τα «Ματωμένα Χώματα» της Δ. Σωτηρίου, από το «Τρεις αιώνες μια ζωή» της Φ. Χαϊδεμένου και από το «Νήμα» της Hislop κατανόησαν τις συνθήκες που οδήγησαν στην καταστροφή αλλά και στην προσφυγιά τους Μικρασιάτες.




Τέλος, δραματοποίησαν την σκηνή της φωτιάς στη Σμύρνη, όπως την παρουσιάζει η Διδώ Σωτηρίου στα «Ματωμένα Χώματα» και την παρουσίασαν με εξαιρετικό τρόπο σε εκδήλωση του σχολείου μας.
Στον 2ο Εκπαιδευτικό Όμιλο, αναζήτησαν και επεξεργάστηκαν υλικό σχετικό με τον Πολιτισμό και τις Τέχνες της Μικράς Ασίας. Μελέτησαν τις προσωπικότητες που διακρίθηκαν σε κάθε μία από αυτές και γνώρισαν το σημαντικό έργο τους.
Με μεγάλο ενθουσιασμό εικονογράφησαν δύο παραμύθια από την ευρύτερη περιοχή της Μικράς Ασίας με σκοπό τη δημιουργία ψηφιακών βιβλίων και τέλος, αποτύπωσαν τα συναισθήματά τους στα εικαστικά έργα που δημιούργησαν και τα οποία εκτίθενται στο ψηφιακό Μουσείο.



Στον 3ο Εκπαιδευτικό Όμιλο εντόπισαν και μελέτησαν αυθεντικές μαρτυρίες ανθρώπων που έζησαν πριν και μετά τη καταστροφή και στη συνέχεια τις απέδωσαν οι ίδιοι με σεβασμό, όσο γινόταν πιο πιστά στο πρωτότυπο.
Ήρθαν βιωματικά σε επαφή με μουσικές και τραγούδια της Μ. Ασίας και σχηματίστηκε χορωδία-ορχήστρα που μεθοδικά έχτισε ένα σύνολο μουσικών έργων, αποδίδοντας το κλίμα και την ατμόσφαιρα της εποχής.


Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω δράσεων, ήταν η επίτευξη των εκπαιδευτικών και παιδαγωγικών στόχων που τέθηκαν στον αρχικό σχεδιασμό των ομίλων. Βίωσαν το κομμάτι εκείνο της ιστορίας και την έκαναν κτήμα τους δημιουργώντας γέφυρες μεταξύ του χθες και του σήμερα, του φαντασιακού και της πραγματικότητας.
Το παραγόμενο έργο όλων των ομάδων, παρουσιάστηκε στην εκδήλωση που έγινε στο σχολείο μας, με τίτλο: «Στο Αιγαίο ταξιδεύουν τα όνειρά μας» ολοκληρώνοντας έτσι το ταξίδι των ομίλων στις χαμένες πατρίδες.


